maaike@trainingsbureauagosto.nl      

Effectief telefoneren

Effectief telefoneren


Training: Effectief telefoneren

Als je werk hoofdzakelijk bestaat uit telefoneren of telefoon beantwoorden dan is het van belang om een aantal basisvaardigheden goed onder de knie te hebben. Denk daarbij aan gespreksstructuur en het luisteren, samenvatten en doorvragen. Op die manier kun je de klant zo effectief mogelijk helpen. Je wilt immers niet dat de klant lang moet wachten op zijn/haar antwoord of dat je de vraag niet goed hebt begrepen. 

De kunst van het vak zit hem voornamelijk in jouw eigen competenties. Welke vaardigheden heb je nodig om goed zakelijk te kunnen telefoneren en welke daarvan heb jij in je bezit? Hoe zet je die vaardigheden in en wat maakt het zo prettig om jou aan de lijn te krijgen? Bij telefoneren kun je de ander niet in de ogen kijken, zodat men ziet dat je meent wat je zegt. Des te meer reden om het tijdens dat ene telefoongesprek de juiste snaar te raken.

Trainingsonderwerpen:
• Conflictstijlen
• Soorten vragen 
• Gespreksstructuur 
• Gesprekstechnieken
• Omgaan met weerstand
• Effectief luisteren
• Denk win-win
Doelgroep
Deze training is voor mensen die zakelijke telefoon gesprekken voeren en daarbij graag wat extra tools willen. Geen specifieke opleidingseisen.
Duur van de training
Deze training volg je in 1 lesdag
Goed om te weten
De omschrijving van de training en de trainingsonderwerpen geven je een beeld hoe de dag eruit zal zien. Toch kan het zijn dat de uiteindelijke trainingsinhoud afwijkt van de omschrijving. Mede afhankelijk van de deelnemers en hun leerdoelen, zal ik de training en de daarbij behorende onderwerpen vaststellen.

Prijs, data & locatie
De kosten voor een training kunnen verschillend zijn, door bijvoorbeeld het aantal deelnemers of de locatie. Ik geef trainingen in-company, maar het is ook mogelijk dat ik een trainingslocatie verzorg. Voor een offerte of meer informatie mag je altijd contact met mij opnemen.
Share by: