Het is normaal dat vaklieden bij huurders over de vloer komen, een reparatie uitvoeren en in gesprek komen met de huurder. De rol van onze vaklieden verandert en ze kunnen kiezen voor een nieuwe uitdaging. Een vakman bij Woonservice krijgt de kans om, zoals het bij Woonservice genoemd wordt, vakman+ te worden. Deze werkzaamheden brengen met zich mee dat er een 'ander gesprek' gevoerd wordt met de huurders. Om dit te begeleiden is Woonservice is op zoek gegaan naar een professionele begeleiding om de gesprekstechnieken van de vaklieden uit te breiden. Wij zijn hiervoor terecht gekomen bij Trainingsbureau Agosto.
Maaike heeft tijdens de intake heel goed geluisterd naar datgene wat er in onze optiek nodig was om de volgende stap te maken... verder dan alleen luisteren, samenvatten en doorvragen. Met de aanvullingen van Maaike hebben we en goed trainingsprogramma kunnen opstellen. Wij hebben verwachtingmanagement, klantgerichtheid en de adviesrol in het trainingsprogramma opgenomen. Het resultaat is dat onze vakmannen een groei hebben doorgemaakt en zelfverzekerder het gesprekken aangaan met onze huurders. Wij hebben de samenwerking als zeer constructief en prettig ervaren. Wij kijken uit naar de volgende bijeenkomst waarin onze samenwerking nog verder kan uitgroeien..
Met vriendelijke groet,
Otto Lugers,
Teamleider Serviceteam