maaike@trainingsbureauagosto.nl      

OVER AGOSTO

Even voorstellen...


Aangenaam
Mijn naam is Maaike Draaisma en ik ben een geboren en getogen Fries! Ik woon in het kleine Friese dorp Jonkerslân. In 2007 heb ik een jaar bij een uitzendbureau gewerkt. De commerciële kant bleek niet mijn sterkste kant te zijn. Het opbouwen en beheren van relaties echter wel. Ik heb daar veel geleerd op het gebied van communicatie. Ik heb trainingen gevolgd over o.a; hoe onderscheid je je van de concurrent, aannames, eerste indruk en koude acquisitie. Vervolgens heb ik bijna 10 jaar voor een woningcorporatie gewerkt. Een hele andere branche met een hele andere kijk op klantencontacten. Met mijn opgedane kennis over het werken met klanten, interesse voor communicatie en passie om voor een groep te staan heb ik een opleiding gevolgd tot professioneel trainer. 
Trainingsbureau Agosto
Tegenwoordig houd ik mij in het dagelijkse leven bezig met loopbaanontwikkeling en geef ik trainingen. Naast het werken voor trainingsbureau Agosto, ben ik werkzaam bij Loopbaaninitiatief. Dit is een samenwerkingsverband van woningcorporaties in Noorden-Nederland. Ik ondersteun medewerkers bij hun loopbaanontwikkeling. Daarnaast werk ik voor Rendement door Talent en daar houd ik mij bezig met teamontwikkeling en talentmanagement.

Ik ben een positief mens en weet andere mensen te motiveren. In mijn trainingen vind ik sfeer en veiligheid een belangrijk onderdeel. Door deze twee ingrediënten creëer ik een setting waarbij cursisten goed kunnen leren. Met mijn creativiteit kan ik een afwisselend programma in elkaar zetten. Daardoor zijn we tijdens de training in beweging en dat stimuleert de ontwikkeling.

Naam Agosto

Agosto betekent augustus in het Spaans. Bij de maand augustus denk ik aan zomer, zon, lange dagen, veel actie, plezier. De Spaanse taal staat voor mij voor warm en sfeervol en ligt prettig in het gehoor. Een positieve affiniteit voor mij dus. Dat is waar ik voor sta; positiviteit, actie, enthousiasme. Bovendien ben ik geboren in de maand augustus en getrouwd in augustus. 

Werkwijze


Oriëntatie 

Als ik een aanvraag krijg voor een training of als ik word gebeld voor een oriënterend gesprek dan onderzoek ik graag of ik iets voor je kan betekenen. 

Kennismaking

Het liefst maak ik vooraf persoonlijk kennis met mijn opdrachtgever. Ik vind het belangrijk dat wij samen gaan kijken wat de wensen en leerbehoeften zijn. Door middel van deze inventarisatie kan ik een training op maat maken. *

Uitvoering

Als de opdrachtgever tevreden is met het voorstel en met de inhoud, gaan we een datum plannen. De training wordt gegeven op een locatie die wij samen hebben bepaald (in- company of elders). 
new_icons-2

Evaluatie

Na afloop van het traject vindt er een evaluatiegesprek plaats. Hierin bespreken wij of het gehele traject naar wens is verlopen en of de doelen zijn behaald.
* Uiteraard is het ook mogelijk om een keuze te maken uit de trainingen die ik reeds in mijn portefeuille heb. Waar nodig is deze training dan nog aan te passen aan de wensen van de opdrachtgever.

Anderen over Agosto


"Enthousiasme en positivisme komen je tegemoet, wanneer je Maaike ontmoet."

Ik heb Maaike al voor mijn zzp-tijd leren kennen als een fijne collega. Nu we beiden de weg van het ondernemerschap hebben gevonden, hebben we gemerkt dat we elkaar kunnen aanvullen. Haar deskundigheid en creativiteit komen tot zijn recht in trainingen en workshops rondom communicatie. Een essentiële competentie binnen het creditmanagement om tot goede resultaten te komen. Hiermee kunnen we samen ons voordeel doen: bedankt voor de samenwerking, Maaike.

"Maaike heeft tijdens de intake heel goed geluisterd naar datgene wat er in onze optiek nodig was."

Het is normaal dat vaklieden bij huurders over de vloer komen, een reparatie uitvoeren en in gesprek komen met de huurder. De rol van onze vaklieden verandert en ze kunnen kiezen voor een nieuwe uitdaging. Een vakman bij Woonservice krijgt de kans om, zoals het bij Woonservice genoemd wordt, vakman+ te worden. Deze werkzaamheden brengen met zich mee dat er een 'ander gesprek' gevoerd wordt met de huurders. Om dit te begeleiden is Woonservice is op zoek gegaan naar een professionele begeleiding om de gesprekstechnieken van de vaklieden uit te breiden. Wij zijn hiervoor terecht gekomen bij Trainingsbureau Agosto. 

Maaike heeft tijdens de intake heel goed geluisterd naar datgene wat er in onze optiek nodig was om de volgende stap te maken... verder dan alleen luisteren, samenvatten en doorvragen. Met de aanvullingen van Maaike hebben we en goed trainingsprogramma kunnen opstellen. Wij hebben verwachtingmanagement, klantgerichtheid en de adviesrol in het trainingsprogramma opgenomen. Het resultaat is dat onze vakmannen een groei hebben doorgemaakt en zelfverzekerder het gesprekken aangaan met onze huurders. Wij hebben de samenwerking als zeer constructief en prettig ervaren. Wij kijken uit naar de volgende bijeenkomst waarin onze samenwerking nog verder kan uitgroeien..

Met vriendelijke groet,
Otto Lugers,
Teamleider Serviceteam    
 Wil je ook een recensie achterlaten? Dat waardeer ik enorm! Je kunt mailen naar maaike@trainingsbureauagosto.nl
Share by: